środa, 6 października 2010

5 powodów, dla których blogi są nowym narzędziem marketingu sieciowego.

środa, 6 października 2010


Blogging jest pojęciem, które rozpoczęło się pod koniec lat 90-tych. Było sposobem na komentowanie istniejących stron internetowych, możliwością dla odwiedzających i czytelników na wyrażenie własnego zdania na temat tej strony. Zaczęło się od pojedyńczych komentarzy i przekształciło w zdania, takim sposobem ludzie na blogach zaczęli pisać o wszystkim.  Kontynuacją tego reklama w internecie ma wykorzystywać potencjał bloga.


Oto 5 powodów, dla których powinieneś używać blogów jako narzędzia marketingu sieciowego.



1. Blogowanie jest łatwe. Najprostszym sposobem żeby znaleźć swoje miejsce w sieci jest założenie własnego bloga. Umiejętności nie są wymagane.. Przeciętny, dorosły człowiek potrafi czytać i klikać myszką. To tak jakby kawałek wirtualnego papieru na którym zamieszczamy nasze koncepcje, doświadczenia, nowe produkty, mając nadzieję że prawdziwość artykułów skłoni czytającego do wypróbowania produktu. Jeśli posiadasz komputer i stałe łącze internetowe (a kto nie ma?) możesz do woli blogować i reklamować.

2. Blogowanie jest autentyczne. W dzisiejszych czasach, gdzie reklama jest codziennością naszego życia, wątpimy w wiarygodność oświadczeń promotorów. Jednakże, na blogach, prawdziwi ludzie dzielą się swoimi doświadczeniami prosto z życia, bez szwanku czy płatnej reklamy. Czytanie blogów o specyfice produktów, jego użyteczności czy działaniu nakłania przyszłych klientów do kupowania produktów.

3. Blogowanie jest bezpłatne. Większośc stron jest robiona z myślą o wypromowaniu danego produktu, przez to można zobaczyć skuteczność sprzedaży, tym samym masz swoją ofertę w internecie za darmo. Wszelkie możliwości bezpłatnego „czasu w sieci” jest zdecydowanie przydatne dla nowych przedsiębiorstw, które zaczynają się rozwijać. Nie trzeba dodawać, że blog może znacznie zwiększyć przychody dla firmy.

4. Blogowanie buduje wiarygodność. W raz z rosnącym doświadczeniem w pisaniu artykułów o danym produkcie lub przemyśle, czytelnicy zdają sobie sprawę, że mogą polegać na Twoich postach do własnych potrzeb informacyjnych. Z czasem można stać się ekspertem w tej dziedzinie, w konsekwencji przekłada się to na więcej odwiedzin Twojego bloga i linków kierujących do niego. Firmy lub organizacje zawodowe mogą  wkrótce zgłosić się do Ciebie o propozycję reklamy ich produktów na Twoim blogu, dzięki temu masz szansę na zarobienie dodatkowych pieniędzy.

5. Blogowanie buduje rynek. Jeśli nie jesteś gwiazdą Hollywood, masz szansę że Twoje posty czyta tylko kolega. Kolega ma dużo znajomości, więc poleca im Twojego bloga. Ale to musi zależec od kolegi czy zwiększy się Twoja społeczność bloga. Kilka wskazówek pomagających w promowaniu bloga :

- Za pomocą adresu e-mail. Mając swoją legalnie pozyskaną bazę e-mail, możesz rozesłać wiadomości promujące bloga. Jeśli e-mail jest na inny temat możesz zamieścić stopkę z linkiem do Twojego bloga.

- Dzięki subskrypcji. Jest to łatwy sposób na pozyskanie czytelników, gdyż niektóre cenne informacje będą dostepnę dopiero po zasubskrybowaniu bloga.

- Poprzez rozumienie czytelników. Zamieszczając ankiety na swoim blogu dotyczące opinii na temat postów, umiejscowienia reklam lub dodatku który chcesz zamieścić. W ten sposób poznasz zdanie swoich czytelników.

- Dodawanie bloga do katalogów. Istnieje wiele for i katalogów, które oferują umieszczenie reklamy za darmo lub za niewielką opłatą

- Korzystając z  kanału RSS. RSS jest najszybciej rozwijająca się technologią w internecie. RSS służy do przesyłania nagłówków wiadomości i nowości na wybranych przez użytkownika stronach.

Daj swojemu biznesowi efektywny dopalacz w postaci Twojego bloga i narzędzi do marketingu.


Życzę udanego blogowania, Michał Witkowski.


0 komentarze:

Prześlij komentarz